Gratis overstapservice VvE beheerkantoor

Gratis overstapservice VvE beheerkantoor – VT2000 kan ontzorgen!

U wilt overstappen naar een ander beheerkantoor?

Dan bent u bij VT2000 aan het juiste adres. Wij helpen u graag verder met onze gratis overstapservice. Om te kunnen overstappen zijn er een aantal zaken waarop gelet moet worden. Onderstaand een kleine opsomming van belangrijke punten om dit zelf te kunnen doen of waarbij VT2000 kan helpen om de overstap te realiseren.

Stappenplan om over te stappen naar VT2000 VvE beheer

Gratis overstapservice VvE beheerkantoor VT2000

Voor het overstappen naar VT2000 zijn een aantal stappen nodig. Wij willen u hiermee graag helpen. De stappen hebben we stapsgewijs beschreven waarop gelet moet worden bij de voorbereiding, tussentijds en tijdens de ledenvergadering.

1. Voor aanvang / uitwerken ledenvergadering

  • Controleer wat de opzegtermijn is bij het huidige VvE beheerkantoor. Deze is te vinden in de beheerovereenkomst. Indien u deze niet heeft kunt u deze opvragen bij de huidige beheerder.
  • Vooruitlopend op een vergaderbesluit kan ervoor worden gekozen om de bestaande overeenkomst al proforma op te zeggen. Met het opstellen van de proforma opzegging kan VT2000 helpen.

2. Voorbereiding ledenvergadering

  • Controleer hoeveel stemmen u nodig heeft voor een rechtsgeldig besluit.
  • In de agenda een agendapunt opnemen en duidelijk vermelden waarover gestemd gaat worden. Bijvoorbeeld “Agendapunt X – Voorstel overstap VvE beheerkantoor”. Een eventuele toelichting/reden(en) voor het voorstel kan eveneens worden opgenomen.
  • Controleer de oproepingstermijn voor een ledenvergadering.
  • Uitnodigingen op tijd verzenden aan de leden. Eventueel kan de huidige beheerder de uitnodigingen verzenden op aanwijzing van het bestuur. Indien zij geen medewerking verlenen kan het bestuur ook zelf de uitnodigingen verzenden. Eventueel kan VT2000 helpen bij het uitnodigen.
  • Als er voorafgaand aan de vergadering vragen zijn van leden, kan VT2000 u behulpzaam zijn bij het beantwoorden van de vragen.

3. De algemene of extra ledenvergadering

  • Toelichting geven om de overstap te bespreken. VT2000 kan een presentatie geven.
  • Stemming houden, stemmen tellen en besluit vastleggen.

4. Na de ledenvergadering

  • Notulen verzenden aan de eigenaren.
  • Besluit kenbaar maken aan het huidige VvE beheerkantoor.
  • Het nieuwe beheerkantoor in kennis stellen van de keuze.

5. Overstap realiseren

  • VT2000 maakt een plan van aanpak en voor de overdracht van de oude beheerder naar VT2000. Hierbij wordt het bestuur volledig ontzorgt maar wel op de hoogte gehouden.
  • Voorafgaand aan de overdracht wordt een (kennismaking)gesprek met het bestuur ingepland ter plaatse om verdere afspraken te maken en een ronde te doen door het gebouw.

Heeft u nog vragen over de overstapservice?
Bel ons op: 085-0410500 of stuur een e-mail naar info@vt2000.nl!

Inhoudsopgave

Lees ook andere relevante blogs!

Subsidie van 100 Euro per VvE-parkeerplaats voor Laadpunten

Lees het verhaal over de make-over van de ‘De Verdwenen Brug’

Wat is een MeerjarenOnderhoudsPlan (MJOP)?

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.