Administratief VvE beheer
Administratief VvE beheer is een belangrijk onderdeel voor een Vereniging van Eigenaars (VvE) die goed wil functioneren. Er wordt daarbij minstens één keer per jaar een Algemene ledenvergadering gehouden. Het organiseren van de vergadering en de uitvoer en bewaking van de vervolgacties wordt door VT2000 voor u verzorgd. VT2000 kent de regels, alle procedures en wetswijzigingen die zijn doorgevoerd. Zodoende is het mogelijk om u optimaal te ondersteunen. De ledenadministratie updaten, informatie tijdig verstrekken, handhaving van de regels en procedures zijn kerntaken voor het administratief beheer. Dit gebeurt allemaal in overleg met het bestuur en/of de commissie. Hieronder een overzicht van de werkzaamheden die uitgevoerd kunnen worden:
Algemene ledenvergadering
-
Het organiseren van de ledenvergadering
-
Het voorbereiden van en overleg voeren over de ledenvergadering
-
Het opstellen en versturen van de vergaderstukken, waaronder de uitnodiging, agenda, (jaar)stukken en de volmachten
-
Het bijwonen en/of voorzitten van de ledenvergadering
-
Het maken van de notulen van de ledenvergadering
-
Het verzenden van de notulen met eventuele bijlagen
-
Het bijhouden en verzorgen van de uitvoering van de vergaderbesluiten
-
Het bijwonen en/of voorzitten van bestuursvergaderingen en/of buitengewone of extra ledenvergaderingen
Ledenadministratie
-
Het aanleggen en bijhouden van het ledenregister
-
Het verwerken van mutaties in het ledenregister
-
Het verstrekken van informatie aan notarissen in verband met de overdracht van een appartementsrecht
-
Het verzorgen van de eindafrekening van een appartementsrecht
-
Het informeren van een nieuwe eigenaar. De nieuwe eigenaar ontvangt informatie over de vereniging en de inloggegevens voor de eigen VvE portal
Communicatie
-
Het regelmatig informeren van de leden
-
Het werken met vaste aanspreekpunten zodat leden altijd snel en goed worden geholpen
-
Alle leden ontvangen een inlogcode voor de portal van de VvE in Twinq
-
Het verzorgen van inzichtelijkheid van de informatie ten behoeve van de leden
-
Het verzorgen van de correspondentie voor de VvE
-
Het aanschrijven van leden bij overtredingen
Overige werkzaamheden
-
Het adviseren bij het opstellen of aanpassen van het huishoudelijk reglement
-
Advisering over de mogelijke maatregelen bij overtredingen
-
Inschrijvingen bij de Kamer van Koophandel up to date houden
-
Het archiveren van de stukken met inachtneming van de wettelijke bewaartermijnen
Het organiseren, bijhouden en uitvoeren van bovenstaande taken kan VT2000 op zich nemen. Dit alles in goed overleg met de VvE. Door het gebruik van het programma Twinq wordt gezorgd voor maximale transparantie en optimale informatievoorziening.
Comments are closed.